torsdag 5. mai 2011

Vandrefalk over Linnesstranda!

Så skulle det skje igjen med en ny flott opplevelse! Jeg har fått oppleve verdens raskeste fugl og i tillegg klart å få bra bilder av den i flukt mens den jaktet!!!!! Dette er moro!!!!!


Jeg var på vei inn igjen fra tårnet og kom til lysningen før vi går inn i skogen igjen! Da jeg løfter blikket ser jeg noen fugler i full fart og jeg tenkte først på at det var par av samme art,men dette var noe annet, det var en vandrefalk på jakt etter ei vibe! 





















Det var et flott syn og falken hadde ikke valgt sitt lettestebytte for viba er en utrolig god flyger! De holdt på en stund og havnet bortover mot Dynokaia og tilbake . Antagelig hadde falken gitt opp for jeg så viba fly aleine som dere ser på den nederste bilde i motlys! Jeg traff en mann på fugletårnet som jeg ikke vet navnet på , han hjalp meg til å anslå arten! Dette virker som ny art for året på Linnesstranda og ny art for meg!



På veien innover traff på en liten morsom fugl, nemlig dvergspetten,men vi får vel ikke lov til å kalle den det mer kanskje, mon tro om navnet blir endret til kortvokstspett! Hvem vet! Men navnet skjemmer ingen og den hoppet rundt i treet og lette etter mat, noe banking hørte jeg ikke denne gangen, så stod jammen flagspetten der også! Og den flattet for dagens opplevelser på Linnesstranda!
Ønsker dere en fin kveld!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar