tirsdag 10. mai 2011

Morgenmøte med minken!

Stod idag opp med sola og satte meg i bilen med rettning mot Lierstranda og Linnesstranda! Det er noe spesiellt med morgenstemningen og stillheten. Når jeg sier stillhet mener jeg ikke at det er stille i skogen,men den lyden er ikke støyene for sjelen! Batteriene lades for en ny og flott dag! Alltid spennende hva som møter meg og jeg skulle heller ikke idag bli skuffet! Mens jeg stod å speidet utover fikk jeg øye på en mink som var på vei innover strandbredden. Det var ganske lavvannet idag så den hadde plass til å gå utenfor sivet og det var fint for fotografen! Etter første bilde så jeg at den stoppet opp. Hadde den oppdaget meg og hørt klikket? I alle fall fortsatte den rolig innover til den forsvant bak trærne  med rettning mot brua inne ved veien! Den ble seienere observert inne under brua på vei oppover Lierelva! Det er ikke alle som er like glad i minken som ikke naturlig passer inn i naturen her, den ble jo importert til landet for pelsen. Endel kom seg ut i naturen og er en stor fare for bl.a fuglelivet. Men pen er den, det synes i alle fall jeg!

Her er billedserien:









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar