mandag 2. mai 2011

Morgenmøte med Mikkel rev!

 I fjor høst var jeg en tidlig morgen tur ut til tårnet på Linnesstranda. Atmosfæren følts spent og aleine stod jeg i tårnet og lyttet. Så synes jeg å merke noe under tårnet! Det var noe som knirket,og dette var ikke fugler,må være noe større tenkte jeg! Listet meg bort til den ene kanten og så forsiktig ned! Og der stod den: En antagelig ung rev med en nydelig pels.
 Den hadde ikke oppdaget meg der den satte seg ned på en gammel trestamme og så seg rundt! Forsiktig løftet jeg kamera over kanten. Turde nesten ikke puste! Ville den oppdage lyden av kamera når jeg satte igang! Heldigvis gjorde den ikke det og det ble mange fine bilder og til og med video klipp fra min Canon 7D.



















 Så med ett lusket den videre utover mot strandlinjen og ble borte! Etterhvert beveget jeg meg tilbake mot bilen, regnet med at reven var borte. Jeg hadde kommet ganske langt . Så......................!
Plutselig stod den der på stien bak meg! Den hadde tydelig fulgt etter meg og nå ville den til allt overmål gå forbi fotografen på stien! Hvorfor var den ikke redd? Jeg hadde tatt på meg mygghatten min med slør,så kanskje den ikke forbant meg med et menneske da den ikke så mine øyne? Nå var den bare et par meter fra meg! Jeg var jo litt usikker selv,hva ville den? For å kunne få litt lavere vinkel for foto inne på den mørke skogsstien bøyde jeg meg litt ned! Den satte ut beina slik som hunder gjør når de vil leike,så skvatt den tilbake og gjemte seg bak noen trær! Den tittet forsiktig fram bak et tre og så fant den en vei forbi meg utenom stien! Jeg fulgte den et sykke til den forsvant ved brua inne ved Gullhaug skole!




















Opplevelsen satt i kroppen mange dager etter! Det må ha vært en ung og uerfaren rødrev med en nydelig og frisk pels! Jeg tenkte på sangen om birkerot og rev! Her har dere noen bilder fra møttet mitt med Mikkel rev! Ønsker dere en fortsatt fin dag!



















2 kommentarer:

  1. Likte godt bilde nr. 4 =) Hørte om deg gjennom svigermor, hun var sammen med en barneskoleklasse som var ute på tur, Ingvild. Fine bilder du tar! Blir spennende å se flere livlige bilder gjennom sommeren =)

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha! Det var hyggelig sagt! Jeg satte også stor pris på møtet med skoleklassen! Hils svigermor :)

    SvarSlett