onsdag 27. april 2011

Fiskeørnen er her igjen!!!!!

For et vingespenn!!!
Helt siden ifjor på forsommeren har jeg ønsket å se denne fantastiske fuglen igjen. Og hver gang jeg har tatt turen ut til Linnesstranda har jeg håpet! Har tenkt at om det er blikk stille vann som idag med muligheter for ørnen å se fisken så har jeg håpet den kom! Og idag var den plutselig her med et vingespenn som var fantastisk! Vi var to andre der, Jorunn og en fugleinteresert som jeg desverre ikke fikk navnet på! Det var som ørnen så rett inn på oss,men det var ikke oss den jaktet på! Den tok noen runder og stod stille i lufta før den stupte i vannet. Flere ganger prøvde den fiskelykken og så satt fangsten der! Den lettet og tok noen runder før den forsvant i rettning Røyken! Jeg var så opprømmt at da jeg kom tilbake til bilen fant jeg ikke nøkkelen og måtte tilbake til tårnet for å lete! Men nøkkelen lå jo bare i et annet rom på sekken. Bonussen var at vi fikk se to hønsehauk i lufa samtidig! For en dag! Og enda er ikke dagen over!!!
Her har den fått øye på fisken!


Her er fangsten klar!

Hønsehauk
Flere opplevelser opplevelser ble det,men det får vi ta en annen gang!

1 kommentar:

  1. Hei Børre, flott fiskeørn bilde med nydelige gyldne farger. En kandidat til Månedens bilde, men da bør du laste det opp til Artsobservasjoner også. Håper du ikke glemmer rapporteringen der, selv om du har fått dine egne fotosider.

    SvarSlett