mandag 13. juni 2011

En strøm av toner!

På min tur til Fiskumvannet skulle jeg møte noen sangglade fugler! Ikke alle er lette å få øye på,men idag var jeg heldig! Myrsangeren har jeg vært på jakt etter en stund,men alltid har den kommet seg unna før kamera har gjort jobben sin! Inntil idag da! Nå skulle jeg lykkes å få den sangglade lille fuglen på kornet! Det er vel få som er så variert og som har så mange hermetoner som denne nattsangeren. Og endog skulle den vise seg frem på dagen! Det må ha vært en hann som ønsket kontakt med det motsatte kjønn! Jeg stod ute på myra mellom brennnesle og annet og tok skritt for skritt nærmere! Her er noen av bildene!








Ikke alle er like vanskelig tilgjengelig lik denne gulspurven som hadde plassert seg oppe på en strømledning! En,to,tre,fire......syv!!!! "strømmet" ut av et nebb i vilden sky!!!! Morsom situasjon synes jeg!!!!

















Så til sist igjen noen bilder av buskskvetten! Eller skal vi kalle den "Treblåseren" ?



Noen ganske nære bilder fikk jeg også idag! Den er ikke så værst til å synge den heller og flyr fra busk til tre og til busk igjen. Den kan sitte å speide og synge ut sine vakre sommertoner! Ønsker dere en fortsatt god Pinse!!!! Pinse er jo Kristendommens fødselsdag og minner oss om Skaperens evne til å skape livgivende toner i en natur som jeg blitt så utrolig glad i!!!! Og for et mangfold! Noen kraftige toner  som den Nattergalen jeg hørte idag, og andre mere vare. En flott symfoni det er værd å låne øret til!




1 kommentar: